60% van de aankoopbeslissingen worden genomen vóór het eerste contact met de verkoper. Bent u er klaar voor? De klassieke marketingmethodes (zoals reclame en commerciële mailings) moeten steeds meer wijken voor een contentstrategie die zich toespitst op de inhoud, betrouwbaarheid en relevantie van de informatie. Met behulp van zoekmachines en sociale media beslist uw doelgroep voortaan zelf welke soort bedrijfscommunicatie ze wilt zien.

Gevolg: door klanten met nuttige informatie te helpen, verkrijgt u een band met zowel prospects als uw klanten. U zorgt voor geloofwaardigheid, vertrouwen en autoriteit in uw marktsegment, zodat u vervolgens met succes kunt overgaan tot de verkoopfase.

Een programma op maat voor B2B

Deze eendaagse opleiding richt zich in de eerste plaats tot marketing-, verkoop- en communicatieverantwoordelijken in de B2B-sector. U ontdekt dat uw B2B-organisatie ook content heeft waarop u de aandacht kunt vestigen. U leert hoe u er gebruik kunt van maken om een duurzame band met uw doelgroepen te scheppen.

In één dag leert u een doelgericht actieplan opstellen:

  • Leads genereren dankzij een krachtige marketingstrategie
  • Van uw prospects klanten maken met vriendelijke herinneringen
  • Uw verkoop stimuleren via content die aan het klanttraject is aangepast


Programma

Ochtend: "Your roadmap to success"

  • Waarom moet ik aan contentmarketing doen?
  • Wat is contentmarketing en hoe werkt ze?
  • Hoe stel ik de goede strategie op?
  • Hoe beïnvloedt ze mijn strategie op het gebied van marketing, verkoop en communicatie?
  • Hoe analyseer ik mijn huidige inspanningen op het vlak van content en de bestaande behoeften?
  • Welke stappen moet ik volgen om een goed doordacht plan op te stellen?

Namiddag: "What’s your story?"

  • Hoe bepaal ik een contentconcept?
  • Het tijdschema van de content, van A tot Z
  • Hoe vertaal ik doelgroepen, doelstellingen en middelen in een contentstrategie?
  • Mijn verhaal vertellen: de eerste stap naar klantenbinding
  • De winnende combinatie: website, sociale media en drukwerk
  • Meten is weten: doeltreffend volgen, beheren en evalueren

Sprekers

  • Bert van Loon is internationaal marketingexpert en onafhankelijk strateeg. Hij sprak op Content Marketing World, hét internationale congres hierover in de VS.  LinkedIn
  • Jonas Vandroemme is contentstrateeg en copywriter. Hij gaf al verschillende opleidingen over zoekmachineoptimalisatie (SEO), web copywriting en contentstrategie. Linkedin

Waarom deze opleiding volgen?

    • Een B2B-gerichte benadering met gevallen uit de industrie

    • Een kleine groep om de interactiviteit en de uitwisseling van ervaring met uw collega's te bevorderen

    • Een succesvol format: al meer dan 160 tevreden deelnemers

    •  Eenzelfde opleiding, twee locaties : 20 april in Brussel of 12 mei in Antwerpen 

       

      Cette formation est également organisée en français. Plus d'info.

Datum

donderdag 20 april 2017, 09:00 - 17:00 Voeg toe aan mijn kalender

vrijdag 12 mei 2017, 09:00 - 17:00 Voeg toe aan mijn kalender

Plaats

20 april: BluePoint Building
A. Reyerslaan 80
1030 Brussel

12 mei: BluePoint Building
Filip Williotstraat 9
2600 Berchem

Toegangsplan

Organisator

Agoria Marketing & Communication

Meer info

Leden van Agoria: 500 euro
Niet-leden: 750 euro
Schrijf twee mensen uit hetzelfde bedrijf in en krijg een korting van 20% voor de tweede deelnemer.

Agoria is erkend als dienstverlener in het kader van de Vlaamse KMO-portefeuille. Dat betekent dat wanneer u als Vlaamse kmo bij ons een betalende opleiding van min. 100 euro (excl. BTW) volgt, de Vlaamse overheid een deel van de kostprijs subsidieert. Ons erkenningsnummer is DV.O205861. Opgelet: Agoria leden kunnen enkel een beroep doen op de KMO-portefeuille als zij toegetreden lid zijn. Meer uitleg vindt u hier.

Op deze opleiding zijn de algemene voorwaarden van toepassing die gelden binnen Agoria VZW.
Schrijf je in