Zelfs als u zelf niet deelneemt, loont het om af te zakken naar de Factory of the Future Awards, omwille van het leerrijke traject dat de betrokken bedrijven doorlopen hebben en dit met de ondertussen al 300 ingeschrevenen willen delen. Er zijn bovendien nog enkele andere interessante voordelen aan uw aanwezigheid op het event!†

De maakbedrijven kunnen vandaag al hun productie 'future proof' maken door nu in te spelen op de veranderingen die onder de naam 'Industrie 4.0' plaatsvinden. Wat dat precies voor u betekent, komt u te weten tijdens de Factory of the Future Awards.

Niet voor niets staat Industrie 4.0 - de trend van automatisering, digitalisering en data-uitwisseling in productietechnologieŽn - centraal in de†keynote†van Gunter Beitinger, Vice-President & Plant Manager van de Siemens-fabriek in Amberg. Onze ondernemingen opereren in een continu en snel veranderende wereld en Industrie 4.0 zal hun de toekomst definiŽren. Het actieprogramma†Made Different, opgezet door Sirris en Agoria, helpt hen een 'Factory of the Future' te worden. De tendensen en evoluties van Industrie 4.0 komen immers volledig terug in de opzet van Made Different.†

Impact op Award winnaars

Wat het betekent om zo'n felbegeerde award te winnen en wat er voor nodig is, komt u eveneens te weten tijdens het event. Alle winnaars van vorige edities zullen aanwezig zijn en ter beschikking staan voor uw vragen. Twee zullen bovendien een getuigenis brengen.†

We vroegen de winnaars van vorige jaren naar hun ervaringen en vingen volgende positieve boodschappen op:†

De deelnemende bedrijven ondergaan een audit op zeven werkgebieden door specialisten in die werkgebieden. Deze assessment op zich bleek al zeer verrijkend. Zo kreeg men meer inzicht in nieuwe kansen en ideeŽn, in de eigen zwakheden en verbetermogelijkheden.†

Meedingen naar een prijs alleen al is leuk. Door ook nog een award te winnen kregen de motivatie, trots en het zelfvertrouwen van het personeel, van productie tot ondersteunende diensten en directie, een enorme boost, die nog een tijd bleef nazinderen. Het was een bevestiging dat men goed bezig is. Zelfs een daling in het absenteÔsme kan worden opgemerkt. Ook de zin voor participatie en innovatie werd bij het personeel aangewakkerd.†

De award gaf winnende bedrijven een positieve uitstraling naar buiten toe: zowel bestaande als nieuwe klanten, maar ook partners, andere (grotere) bedrijven en andere afdelingen in het buitenland kregen een sterk signaal. Het winnen van een award versterkte op die manier het imago in binnen- en buitenland. De uitgebreide media-aandacht droeg bovendien bij tot hun naamsbekendheid.†

Men dient niet alleen als inspiratiebron voor andere bedrijven, maar men leert zelf ook veel uit het proces naar de award. Op die manier kan men zijn netwerk sterk uitbreiden met gelijkgestemde collega-ondernemingen en via dergelijke contacten kan je meer opsteken dan van dure, veeleer theoretische consultants.†

Ondertussen hebben al meer dan 300 bedrijven zich ingeschreven voor†de uitreiking op 2 februari. U nog niet? Aarzel niet: kom ook, leer hoe andere het deden en neem volgend jaar zelf deel!