We leven nu in een nieuwe digitale wereld met een ruime digitale connectiviteit en grote digitale zuilen. Alertheid is een van die krachtige zuilen om de digitale transformatie te overbruggen. Ze stelt een bedrijf in staat om zijn volledige potentieel te benutten en optimaal te renderen.

Agoria organiseert reeds vele jaren diverse evenementen rond 'digitale revolutie' en wil in 2017 op deze weg verdergaan. Binnen deze context heeft Agoria Academy beslist om een opleidingscyclus over digitale transformatie in te richten. Deze cyclus wordt op kwartaalbasis georganiseerd en wordt afwisselend in het Nederlands en het Frans gegeven. Hiertoe heeft Agoria beslist om samen te werken met Capgemini Consulting Ė de afdeling Advies van de groep Capgemini Ė die wereldwijd erkend is als een van de leaders in digitale transformatie, met name dankzij een jarenlange nauwe samenwerking met het MIT Center of Digital Business.

De deelnemers†

Deze cursussen zijn in de eerste plaats 'bedrijfsgericht' en gaan niet in detail in op de technologische aspecten. Ze zijn aanbevolen voor CEO, CxO, CIO, CDO evenals voor de leden van hun teams die betrokken zijn bij de strategie en de invoering van de digitale transformatie. Een goede mix van bedrijven van verschillende omvang en uit verschillende sectoren verrijkt de ervaring.†

De voordelen zijn talrijk†

  • De uitdagingen en voordelen van digitale transformatie begrijpen en deze kunnen overbrengen naar de strategie voor verschillende functiedomeinen evenals naar het bedrijfsmodel;
  • De vereisten en de succesfactoren kennen voor een geslaagde transformatie, evenals de te volgen markt om deze te sturen;
  • Zijn individuele bekwaamheden ontwikkelen maar ook zijn 'digitale gemeenschap' ontwikkelen dankzij een samenwerking met de andere deelnemers en opleiders tijdens de hele cursuscyclus die later kan worden verdergezet;
  • Beschikken over cursusmateriaal en informatie over 'goede praktijken' die eenvoudig opnieuw kunnen worden gebruikt in het kader van eenieders verantwoordelijkheden.

Aanpak, structuur en planning

De cursuscyclus bestaat uit vier aanvullende sessies van telkens een halve dag. Ze gaan over vier belangrijke onderwerpen die alle uitdagingen en opportuniteiten van digitalisering van bedrijven behandelen. Hierbij worden theorie en praktijk gecombineerd door gebruik te maken van diverse verwijzingen en de goede praktijken van verschillende sectoren. In functie van de aangesneden onderwerpen behandelt de cursus diverse industriŽle thema's (bv. manufacturing, telecom, retail, energie Ö) en wordt over verschillende klantenmodellen gesproken (bv. B2C, B2B, B2B2C Ö). De cursus is 'bedrijfsgericht' en niet 'technologisch'. De rode draad is: "Hoe kan digitale transformatie, rekening houdend met mijn bedrijfsstrategie, ervoor zorgen dat ik mijn doelstellingen haal?".

Module 1: De digitale transformatie, een hefboom voor groei en rentabiliteit

Wat zijn de voordelen van digitale transformatie? In welke contexten? Wat zijn de succesfactoren voor een geslaagde digitale transformatie? Wat zijn de risico's? Welk bestuur moet worden ingevoerd om voor een geslaagde digitale transformatie te zorgen? Hoe moeten de uitdagingen op HR-vlak worden aangepakt? Welke aanpak voor het beheer van verandering is te verkiezen? Hoe moet de samenwerking tussen Business & IT worden georganiseerd? Hoe kunnen we een voortdurend verbeteringsproces invoeren nadat we de eerste fase van de digitale transformatie hebben volbracht? Welke zijn de vereisten op het vlak van organisatie, kennis en cultuur?

Module 2: De klantenervaring of 'Digital Customer Experience'

Hoe de verwachtingen en gedragingen van uw klanten begrijpen en erop anticiperen? Hoe uw verkoop doen stijgen en nieuwe klanten aantrekken? Hoe uw omzetcijfer verzekeren door uw huidige klanten te behouden/te binden? Hoe uw bedrijfsprocessen 'digitaliseren'? Hoe uw offertes individualiseren? Hoe via alle kanalen een relatie met uw klanten opbouwen die aan hun verwachtingen voldoet? Welke zijn de voordelen van een digitale klantenervaring? In welke contexten?

Module 3: De operationele uitmuntendheid of 'Digital Operations'

Hoe de interne bedrijfsprocessen optimaliseren door de invoering van nieuwe technologieŽn? In welke contexten? Hoe digitale middelen ter beschikking stellen aan de werknemers om hun individuele en groepsprestaties te verbeteren? Hoe samenwerkingsoplossingen aanbrengen? Hoe een transparant prestatiebeheer invoeren dat de besluitvorming ondersteunt met betrouwbare actuele gegevens?

Module 4: Het nieuwe bedrijfsmodel of 'New Business Model'

Welke actuele producten kan ik 'digitaliseren' om nieuwe marktsegmenten te kunnen aanboren? Welke nieuwe producten en diensten kan ik dankzij digitale technologieŽn aan de markt voorstellen? Aan welke klanten, onder welke voorwaarden? Met welke partners/welk ecosysteem? Hoe met een nieuw bedrijfsmodel starten en daarbij gebruikmaken van nieuwe technologieŽn en globalisatie?†

Een woord over de sprekers

Pierre Lorquet is ťťn van de opleiders van deze cursus. Hij is Managing Director van de BeLux afdeling van Capgemini Consulting met een focus op Energie, Nutsbedrijven & Chemische Stoffen en andere niet-financiŽle industrieŽn. Pierre kan buigen op meer dan 35 jaar ervaring in de industrie en in consultancy. Zijn ervaring heeft betrekking op grote transformatieprogrammaís in business & IT in BelgiŽ en Europa in verschillende industrieŽn waaronder Energie & Nutsbedrijven, Manufacturing, CPRD, Automotive, Chemie, OverheidÖ

Na zijn studies IT begon hij bij Uniroyal-Englebert / Continental AG (Duitse bandenproducent) waar hij op 15 jaar tijd doorgroeide van programmeur-analist tot bestuurlid en hij rolde een op ERP gebaseerde oplossing uit in alle Europese productie- en salesafdelingen. Pierre besliste, voortbouwend op zijn business & IT-vaardigheden, om de stap te zetten naar consultancy en werkte voor verschillende grote adviesbureaus zoals Coopers & Lybrand, PA Consulting, Capgemini. In januari 2011 startte hij bij Capgemini Consulting BeLux.

Naast zijn rol als afdelings- en sectormanager, investeerde Pierre in het ĎCapgemini Consulting Globalí initiatief rond ďDigital TransformationĒ samen met het MIT Center for Digital Business en is hij betrokken in verscheidene initiatieven van strategiebepaling tot implementatie.

Pierre is sponsor bij Capgemini Consulting voor het partnerschap met Agoria Academy voor het trainingsprogramma: ďDigital Value and Agility: get ready to face the challengesĒ.

Planning 2017†

De opleidingen worden gegeven door consultants van Capgemini Consulting in samenwerking met Agoria Academy, die de organisatie van de cursussen op zich neemt. Het cursusmateriaal is in het Engels opgesteld; de opleiders spreken de taal van de module.

†Hierna vindt u het voorgestelde programma.

Mont-Saint-Guibert (FR)

Herentals (NL)

Luik (FR)

De digitale transformatie, een hefboom voor groei en rentabiliteit

08/06/17

07/09/17

09/11/17

De klantenervaring of 'Digital Customer Experience'

15/06/17

14/09/17

16/11/17

De operationele uitmuntendheid of 'Digital Operations'

22/06/17

21/09/17

23/11/17

Het nieuwe bedrijfsmodel of 'New Business Model'

29/06/17

28/09/17

30/11/17

Adressen en timing

  • Herentals: Link 21,†Welvaartstraat 14-1 bus 13,†Ena 21 - Z1,†2200 Herentals -†8u30 Ė 12u + lunch

Deze opleiding wordt ook in het Frans georganiseerd in Mont-Saint-Guibert en Luik. Klik hier voor meer informatie.

Voorwaarden voor deelname:

Voor de volledige cursuscyclus (4 sessies), lunch inbegrepen:

  • Lid van Agoria:†495 euro excl. btw,
  • Niet-lid van Agoria 995 euro excl. btw

Om de resultaten te maximaliseren en voor een goede interactiviteit te zorgen, is het programma beperkt tot 15 deelnemers en maximaal twee personen per bedrijf.

De inschrijvingen zijn geopend voor alle cycli en worden voor de eerste cyclus (Gent) gesloten op dinsdag 28 februari.

Datum

donderdag 7 september 2017, 08:30 - 12:00 Voeg toe aan mijn kalender

Herentals - De digitale transformatie, een hefboom voor groei en rentabiliteit

donderdag 14 september 2017, 08:30 - 12:00 Voeg toe aan mijn kalender

Herentals - De klantenervaring of 'Digital Customer Experience'

donderdag 21 september 2017, 08:30 - 12:00 Voeg toe aan mijn kalender

Herentals - De operationele uitmuntendheid of 'Digital Operations'

donderdag 28 september 2017, 08:30 - 12:00 Voeg toe aan mijn kalender

Herentals - Het nieuwe bedrijfsmodel of 'New Business Model'

Plaats

Diverse locaties

Organisator

Agoria Academy 

Meer info

Lid van Agoria: 495 euro excl. btw,
Niet-lid van Agoria 995 euro excl. btw

Agoria is erkend als dienstverlener in het kader van de Vlaamse KMO-portefeuille. Dat betekent dat wanneer u als Vlaamse kmo bij ons een betalende opleiding van min. 100 euro (excl. BTW) volgt, de Vlaamse overheid een deel van de kostprijs subsidieert. Ons erkenningsnummer is DV.O205861. Opgelet: Agoria leden kunnen enkel een beroep doen op de KMO-portefeuille als zij toegetreden lid zijn. Meer uitleg vindt u hier.

Op deze opleiding zijn de algemene voorwaarden van toepassing die gelden binnen Agoria VZW.
Schrijf je in