Met een sterk verhaal staat u als werkgever vandaag en morgen
zoveel steviger in de schoenen. Is uw onderneming klaar?


Als u op slimme wijze aandacht besteedt aan uw werkgeversmerk, dan wordt de ‘War For Talent’ voor uw onderneming meteen een stuk makkelijker. De authentieke uitstraling van uw onderneming in de verf laten zetten, niet in het minst door uw eigen collega’s, levert resultaat op.

Tijdens een 2-daagse opleiding leert u analyses uitvoeren, een strategie ontwikkelen en een actieplan opstellen. Daarbij wordt veel aandacht besteed aan intern draagvlak, participatie en social media.

De sprekers

  • Agoria-expert Sanja Chen stelt u de basisprincipes voor van een sterk werkgeversmerk ("employer brand"). Technieken om uw sterktes in kaart te brengen en uit te spelen in het kader van het verwachtingspatroon van kandidaten. Good practices afgewisseld met oefeningen rond de specifieke situatie van uw onderneming. De nieuwste methodieken komen aan bod.
  • Jente Joris, Digital Director bij het agentschap RCA, inspireert u verder en geeft praktische tips over hoe u optimaal social media kunt inzetten.
  • Guy Wilssens, Managing partner van het agentschap Fantastic, gespecialiseerd in Employer branding, toont u een aantal concrete cases van campagnes, met uitleg over aanpak en nagestreefd effect.

Beide sprekers doceren aan meerdere hogescholen.

Deze opleiding

  • reikt u een bruikbare starterskit aan om uw employer branding planmatig aan te pakken
  • stoomt u klaar voor moderne employer branding (levendig, participatief en interactief)
  • is op maat van HR-specialisten, communicatie- en marketingmedewerkers.

Programma

  • De context van employer branding en nieuwe uitdagingen
  • Employer branding: wat en waarom?
  • Employer branding: een stappenplan
  • Social media: bouwstenen voor een sterk employer brand
  • Doelgroep-inzichten
  • Personal case (toepassingen in uw organisatie)

Deze opleiding wordt gegeven in het Nederlands.