Gebruik content om doeltreffend te communiceren, leden te werven én ze te behouden

Nuttige informatie – of ‘content’ – delen zit in het DNA van federaties. Leden informeren en concrete meerwaarde bieden door informatie te verspreiden, is een kerntaak van elke brancheorganisatie. Maar heeft u zich al afgevraagd hoe u die content nog beter zou kunnen benutten? Als een krachtig middel om nieuwe leden te werven? Of als een hefboom om bestaande leden te activeren?

Afgestemd op federaties kan contentmarketing u helpen om:

  • Een band op te bouwen met potentiële leden
  • Lidbedrijven nog beter van dienst te zijn
  • Het aantal deelnemers op uw evenementen te verhogen
  • Uw standpunten nog duidelijker in de verf te zetten
  • Diverse stakeholders te bereiken via de juiste kanalen

Agoria organiseerde al een succesvolle reeks masterclasses in contentmarketing voor meer dan 150 communicatieprofessionals. Om nu ook verantwoordelijken van federaties wegwijs te maken, organiseert Agoria, in samenwerking met het VBO, een interactieve en praktijkgerichte masterclass . Op maat van federaties, met relevante cases en door sprekers die veel ervaring hebben met federaties.

Ongeacht uw sector of de omvang van uw federatie leert u:

  • Hoe u met content uw federatie kan versterken en laten groeien
  • Hoe u content op maat van uw specifieke doelgroepen knipt
  • Hoe u deze content doeltreffend inzet via verschillende kanalen zoals sociale media
  • Hoe u zelf de krijtlijnen van een startklaar actieplan uittekent

Op maat van federaties

De masterclass duurt één dag en bestaat uit twee delen:

Voormiddag: "Your roadmap to success

  • Waarom contentmarketing?
  • Wat is contentmarketing en hoe werkt het?
  • Hoe bepaalt u de juiste strategie?
  • Wat is de impact ervan op uw communicatiestrategie?
  • Hoe analyseert u uw huidige contentinspanningen en de bestaande noden?
  • Welke stappen zijn nodig om tot een doordacht plan te komen?


Namiddag: What’s your story?

  • Hoe werkt u een contentconcept uit?
  • Contentkalender: start to finish
  • Hoe vertaalt u doelgroepen, doelstellingen en middelen naar een contentstrategie?
  • Vertel uw verhaal: eerste stap naar ledenbinding
  • Samenspel van website, social media en print
  • Meten is weten: efficiënt volgen, beheren en evalueren

Sprekers

  • Bert van Loon is internationaal marketingexpert en onafhankelijk strateeg. Hij sprak onder meer op Content Marketing World in de VS, dé toonaangevende conferentie over het thema en meermalen op het Associations World Congress, dit jaar in Berlijn. Hij begeleidt ook diverse federaties in de praktijk bij de ontwikkeling en realisatie van een contentmarketingstrategie.www.bertvanloon.com - LinkedIn
  • Jonas Vandroemme is contentstrateeg en copywriter voor contentbureau Com&Co. Hij gaf al verschillende opleidingen over zoekmachineoptimalisatie (SEO), web copywriting en contentstrategie. Bovendien treedt hij geregeld op als consultant voor verschillende organisaties om hun contentstrategie in goede banen te leiden. www.comco.be - LinkedIn


In samenwerking met: