De waarheid was een spiegel in de handen van het universum. Tot op een dag de spiegel op de grond viel en in miljoenen stukjes uiteenspatte. Alle mensen spoedden zich ter plaatse. En iedereen raapte een scherf op, keek ernaar en dacht dat hij nu de waarheid in handen had.


Ik had zelf geen mooiere metafoor kunnen schrijven dan de soefidichter Rumi. Maar met zijn spreuk in het achterhoofd kan ik u wel een duidelijk beeld geven van de actuele waarheid over Agoria. Hoe tevreden bent u, als lid van onze organisatie, over de diensten van Agoria? Hoe scoren we op het vlak van ledentrouw? Wat zijn volgens u allen de toegevoegde waarde en de concurrentiepositie van Agoria?

Van 30 mei tot en met 23 juni jl. heeft ICMA Group, in opdracht van Agoria, voor het derde jaar op rij een groot ledentevredenheidsonderzoek gehouden. In totaal namen 326 leden deel aan een reeks telefonische en online interviews. Samen vormen deze leden zowel geografisch als naar bedrijfsgrootte en activiteiten een representatief staal van ons volledige ledenbestand.

Vandaag zijn al die resultaten verwerkt. Benieuwd? Hier zijn de belangrijkste conclusies:

Meer details over de resultaten van ons ledentevredenheidsonderzoek 2017 vindt u op www.agoria.be/satisfaction.

Marc Lambotte
CEO Agoria
https://twitter.com/MarcLambotte

In de column 'What's Cooking?' vertelt Marc Lambotte, CEO van Agoria, één keer per maand over zijn visie, standpunten, ervaringen op het terrein en af en toe ook de ‘interne keuken’ van Agoria.